Hair for her

Jag är fortfarande i introduktionsfasen för denna blogg, det finns så mycket jag vill göra men vet inte riktigt hur jag skall ta mig till väga. Jag har skrivit till blogg.se för att få lite tips och råd, förmodligen så kommer de att svara inom de närmaste dagarna.
Idag testade jag ett nytt schampo som tydligen skall ge tjockare och fylligare hår! Jag ser ingen skillnad, det är varken tjockare eller fylligare, "fettigare" men inte fylligare. Det här med tunt hår är något jag kommer att få leva med. Jag är en medelhavsmänniska, vi är ju kända för tjockt vackert hår! Vad var det som gick snett med mig? Jag har testat det mesta, laser, svinborste, topik, piller, produkter, precis allt ni kan tänka er. Jag kan säga att lasern är väldigt effektiv MEN det kostar en hel del. Topik är en underbar produkt men det kan vara svårt att hitta sin nyans och att borta håret med en så kallad energiborste (svinborste) gör inte att håret blir fylligare MEN det hjälper om det är så att man tappar mycket hår, och detta kommer ju i längden att resultera till fylligare hår. Jag har med jämna mellanrum i mitt liv tappat mer hår än jag velat. I augsti och september hade jag 2 sådana månader, vid flera tillfällen hittade jag mig själv gråta framför spegeln när jag borstade håret. En tjej på jobbet föreslog att jag skulle börja borsta håret med en energiborste, sen jag började med det tappat jag nästan inget hår!
Har ni några bra tips för hår, håravfall, hårkurer etc??

Under 6 månader ska jag testa hälsotillskottet Priorin som tydligare skall ge tjockare och fylligare hår! Jag tänker börja på måndag och 6 månader framöver. Jag tänker ta "före-bilder" som jag givetvis skall lägga upp på bloggen och sedan skall vi se om det har blivit någon förbättring efter 6 månader (www.priorin.se)

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Hej på dig!

Jag har ju varit med på dina ups and downs vad gäller ditt hår och jag lider med dig fast jag har lite det motsatta problemet... ;) Men jag har faktiskt ett tips, vet inte om jag har sagt det till dig förut. Det borde jag ju ha sagt men du vet, mitt minne! Du får plocka brännässlor (med handske o hela kittet) och lägga det i kokhett vatten men inte så att det kokar. Sen efter en stund tar du ut brännässlorna och använder vattnet som balsam ungefär. Massera in det ordentligt i hela håret och hårsäckarna (det kommer säkert klia, men stå ut) och sen skjöljer du av det med ljummet vatten. Det är ingen vetenskap men min armeniska vän som är frisör bland annat har också hört talas om det här. De sålde i o f sig färdiga herb-schampon i deras salong, men det här borde också funka... Lycka till!

2009-03-04 @ 12:25:22
Postat av: Sabina

Säg till när du hittat nåt som ger ett permanent resultat...och som inte kostar skjortan!



Blogga på ;)





http://sabina-riaz-alisha.blogspot.com/

http://theworld-myperspective.blogspot.com/

2009-03-04 @ 16:19:27
URL: http://sabina-riaz-alisha.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Lycka till! :)

Har inga direkta tips, har hört att öljäst (naturläkemedel) ska vara bra för håret och att man ska undvika extensions eftersom håret då kan bli tunnare. Fast det här är bara sånt som jag hört.

2009-03-04 @ 23:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0