They seek death

Jag har länge haft en teori men idag fick jag den verkligen bekräftad, cyklister har verkligen en stark dödslängtan. Faktum är att den är så stark så att det är den som driver dem framåt. Under mina år som bilist har jag vid flera tillfällen bevittnat när cykliser fått utlopp för denna längtan, svänger vänster utan att ge något tecken då de befinner sig på det högra körfältet, kommer farandes ner för en enkelriktad gata, fortsätter att cykla på då man har rött (tydligen så tror de att rödljuset bara är till för att skydda bilister men som cyklist så är du inte i någons större fara om en annan bil kör på dig), de cyklar på vägen fast än att det finns en cykelväg. Men idag på väg till jobbet så föll alla polletter på plats, dödslängtan finns där. Ur ingenstand, mitt i en cirkulationsplats (rondell) så kommer en cyklist farandes o motsatt riktning. Alla vet att man kör mot klockans rotation så  man förväntar sig inte att möta en cyklist som kommer i klockans rotation, jag fick en chock men lyckades köra förbi honom smidigt men bilen bakom mig vart så chockad att han istället körde av vägen och rakt in på gräsmattan i mitten av rondellen. Vad tror ni herren på cyklen gjorde, jo han cyklade bara vidare som om inget av detta var hans fel! För som vi alla vet, cyklister gör aldrig fel i trafiken och vad som än händer så är det bilistens fel. Även om man står parkerad och en cykel kör på dig så är det ditt fel, för du stod ju i vägen för cyklen. 


Kommentarer
Postat av: Yvonne

Du har helt rätt, de är komplett galna och du verkar ha stött på alla cyklisters förebild.

2009-06-24 @ 18:18:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0