Weekends finito

Helgen startade ju bra och vart bara bättre. Tallin resan var super skoj förutom att det var iskallt i Tallin fram till kl 16, sen slog det om, Vi gick runt och tittade lite på ett par sevärdheter, fikade, åt och shoppade.... Med andra ord, en klassisk Soula och Tasso resa.. Men det var skönt att komma bort ett tag, även om det bara var för 2 dagar. Maten i Tallin var jätte god, vi åt på en mysig restaurang nere i en källare ( jag vet, det låter inte bra men det var hur bra som helst) sedan fikade vi på ett ännu mysigare fik där jag drack en inte alls så god choklad.. Men för att kompensera drack jag en annan choklad på ett annat fick med vodka i... den var god!!


På tal om choklad.. så måste jag dela med mig av ett klassiskt italienskt recept.. Det är varm choklad som är så god att man vill ha mer.. och det possitiva är att den är nyttig. Man värmer mjöl och har i 2-3 teskedar kakao (för varje kopp) samt 1 stor tesked honung... rör runt medan den värms upp. Vid sidan om så har man ett litet glas med lite kall mjölk i, där har man i 1 te sked majsmjöl som man löser upp. Häll sedan den kalla mjölk - och mjölblandningen in i kakaomjölken,, rör om tills den  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0