Lambades

Snart är det ju påsk, och jag som kommer från en blandad familj har två stycken påsk.. den ena är ju nu till helgen men sen veckan där på så har vi ortodoxis påsk. På påskafton går man till kyrkan på kvällen (man går till kyrkan varje dag den veckan, men på påskafton så går jag garanterat) och vid tolvslaget så tänder man ljus, det ska representera ljuset som hålls levande vid jesugraven.. I Grekland så kan man köpa fina utsmyckade ljus (lambades) till just detta tillfälle men i Sverige är det ju lite svårare så därför har jag gjort egna, jaaaa, lilla kreativa jag har varit i farten igen.


Den ljusrosa är till min syster, den svarta är min, sen så ska Tassos få en enkel
blå-vit en med ett kors på, den gula är till Voula och den mörkrosa är till Dina...
Hoppas ni gillar dem... 

Kommentarer
Postat av: Elena

Me like!!

2009-04-07 @ 21:30:31
Postat av: Yvonne

Vad fina!

2009-04-07 @ 23:42:18
Postat av: Dina

Vaaa fina dom är :D <3

2009-04-09 @ 19:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0